Mario Kart Love Song / マリオカートラブソング


原作者 Sam Hart 在08年底放上Youtube
今天看到有人翻唱就順便把歌詞也翻了一下
用了很多瑪莉歐賽車的梗,很幽默的情歌
原曲可以到這裡看:
https://www.youtube.com/watch?v=VDBpQVhCMb8

###############################

若妳是公主
我就是磨菇*
我就在妳身後
在彩虹賽道上
不管哪個彎道
龜殼有我擋著
儘管相信我

你若是我的蘑菇
我就是桃子公主**
我會在你身後
在庫巴海灘上
我雖然抄捷徑
但從不會作弊
儘管相信我

有了無敵星星
就沒人敢靠近
如果妳暈頭轉向
不如跳上我的車
我倆一塊甩尾
擦出無數火花
在車底也在心底

過了下一個彎道
終點線就在眼前
按下暫停鍵
我倆到永遠
再跑多一圈

刺刺龜殼來了
我會衝到前面
妳只管閃一邊
讓它把我炸翻
不過別回頭看
只是暈個半天
我會再追上來

我會停在原地等你
因為鏈球咬你一口
沒有你我不會前進
因為大笨石在你身上
我們排名會在一起
在終點各佔一二名
而你是我的特別盃

過了下一個彎道
終點線就在眼前
按下暫停鍵
我倆到永遠
再跑多一圈

跑完蘑菇盃
還有花朵盃
再加星星盃
鏡面模式再來一次

woo~walalalalala
walalalalalawaluigiiiiii

*Toad,磨菇頭(キノピオ),官方翻譯是奇諾比奧
**Peach,桃子公主(ピーチ),官方翻譯是碧姬

###############################

You be my princess
I'll be your toad
I'll follow behind you
on rainbow road
Protect you from red shells
wherever we go
I promise.

You be my toad
I'll be your peach
I'll follow behind you
on koopa beach
I may take a shortcut
But I'll never cheat
I promise.

No one will touch us
if we pick up a star
If you spin out
you can ride in my car
When we slide together
we generate sparks
in our wheels and our hearts

The finish line
is just around the bend
I'll pause this game
so our love will never end
Let's go again

The blue shell is coming
so I'll go ahead
If you hang behind
it'll hit me instead
but never look back
cause I'm down but not dead
I'll catch up to you

I'll wait for you
if you hit a chain chomp
and I won't go on
if you're flattened by thwomp
we'll rank it together
or finish on top
you are my special cup.

The finish line
is just around the bend
I'll pause this game
so our love will never end
Let's go again

to the mushroom cup
and the flower cup
and the star cup
and the reverse cup

woo~walalalalala
walalalalalawaluigiiiiii

COPYRIGHT 2008
Music and Lyrics by Sam Hart

0 件のコメント: